Markeer belangrijke sleutelmomenten & ondersteun je verandertraject
Echte leiders hebben oog voor mensen en relaties.
Verbinding creëren op cruciale momenten zorgt voor gemotiveerde collega’s en loyale klanten.
In ons persoonlijke leven markeren we bijzondere momenten zoals geboorte, huwelijk en overlijden met een gepast ritueel.
Ook teams en organisaties kennen dergelijke sleutelmomenten.
Een fusie van teams, het afscheid van een collega, een andere manier van werken, een nieuwe fase of opgefriste missie, een verhuis, een nieuw directieteam, de nood om te her-verbinden met elkaar.
Vaak zijn sleutelmomenten deel van een verandertraject.
Hoe we werken
Corporate Rituals helpt om sleutelmomenten in je organisatie te markeren. Met krachtige rituelen creëren we meer verbinding in je team, met je klanten of binnen je gemeenschap. In co-creatie, zodat de gebruikte taal en vorm ook echt klopt voor de concrete situatie en de mensen die deelnemen. En we ondersteunen direct eigenaarschap bij die personen die dagelijks impact (kunnen) hebben.
Naast diepgaande, transformerende rituelen of ceremonies kijken we ook naar kleine, alledaagse rituele handelingen. We helpen deze initiëren en implementeren, zodat ze deel gaan uitmaken van de organisatiecultuur. Of zodat meer stroming ontstaat in de richting van een gewenste bedrijfscultuur of purpose.
Op de wereldwijde Developers Conference in 2002 voerde Steve Jobs een begrafenisceremonie uit om een zeer duidelijke boodschap over te brengen en het emotionele afscheid van Mac OS 9 te ondersteunen. Een kist werd op het podium gehesen en Steve Jobs leverde een doos met Mac OS 9 in de kist. Hij legde er een roos op en wuifde Mac OS 9 uit. Het was een duidelijke boodschap aan de ontwikkelaars in de zaal dat er geen weg terug was.
Aanbod
Vormgeven en begeleiden van belangrijke omslagmomenten in je organisatie
Ondersteunen van je verandertraject waarbij je team zich diepgaander kan verbinden met het transformatieproces.
Advies en training in hoe je met kleinere, dagelijkse rituelen de gewenste verandering kan verankeren in je bedrijfscultuur